self-awareness

 

کنجکاوی - همانطور که خود را بررسی می کنید در مورد همه چیز کنجکاو شوید. به این فکر کنید که از خود بپرسید چه سؤالاتی، چرا و چگونه. در اینجا نمونه سوالاتی وجود دارد که باید از خود بپرسید تا عصاره کنجکاوی خود را به جریان بیندازید. چرا به شیوه ای که انجام می دهید - خوب، بد یا بی تفاوت - به تجربیات خود واکنش نشان می دهید؟ تجربیات، شغل و افرادی که در زندگی شما هستند چگونه به شما خدمت می کنند؟ وقتی درگیر فعالیتی می‌شوید، می‌توانید از خود بپرسید، چرا این کار را انجام می‌دهم، آیا به این دلیل است که واقعاً می‌خواهم؟ یا بپرسید چه چیزی مرا به جایی که می خواهم نزدیکتر می کند؟

مدیتیشن- مدیتیشن را تمرین کنید تا به افزایش توانایی خود برای حضور در لحظه فعلی کمک کنید. وقتی تمرین می کنید به پرورش خودآگاهی، بهبود توانایی خود در تنظیم احساسات، بهبود توجه و تمرکز و احساس ارتباط بیشتر با زندگی کمک می کنید. از استعلایی، تا همگام سازی نیمه، تا ذهن آگاهی، سبک های متعددی از مدیتیشن را می توان تمرین کرد. وقت خود را صرف کنید و سبک های مختلف را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی در شما طنین انداز می شود. صبور باش. بدانید که برای وارد شدن به یک جریان و روال ثابت و مستمر زمان می برد، پس راحت باشید.

بازخورد- از افراد مورد اعتماد در زمینه های کلیدی زندگی خود مانند روابط عاشقانه، خانوادگی و دوستانه خود بازخورد بخواهید. اگر می‌خواهید زندگی کامل‌تری داشته باشید، ممکن است بخواهید درباره ارزش‌های اصلی خود بازخورد بخواهید. اگر به دنبال بهبود روابط خود هستید، ممکن است بخواهید درباره سبک ارتباطی خود بازخورد بخواهید.

گوش دادن- به خود و سیگنال های کمتر متعارف مانند شهود، احساسات و افکار درونی خود گوش دهید.

بسته به نوع تربیت شما ممکن است طوری تربیت شده باشید که احساسات خود را ابراز نکنید یا حتی آنها را تحت سلطه خود درآورید. اما، احساسات شما اطلاعاتی را در تمام زمینه های زندگی در مورد اینکه چه چیزی برای شما مفید است یا نه، ارائه می دهد. چه چیزی شما را هیجان زده یا خسته می کند. آنچه شما را خشنود یا ناراضی می کند

به صحبت های دیگران گوش دهید تا واقعاً آنچه را که می گویند بشنوید. بر اساس مدل کوچینگ Co-Active، سه سطح مربیگری وجود دارد.

سطح 1: گوش دادن داخلی - این سطح زمانی است که ما به صدای درونی خود گوش می دهیم. برخی از اقداماتی که در داخل اتفاق می‌افتند و نمونه‌ای از این سطح هستند عبارتند از: آماده کردن یک داستان یا پاسخ یا انتظار برای نفس کشیدن شخص برای شروع صحبت.

سطح 2: گوش دادن متمرکز - در این سطح ما به قدری روی گوینده و آنچه می گویند متمرکز هستیم، به طوری که ممکن است اطرافمان محو شود. Change WhatsApp number without deleting information

سطح 3: گوش دادن جهانی - انرژی، نحوه صحبت کردن، کلمات، حرکات، تمام جنبه های شخص و نه فقط کلمات او برای افزودن اطلاعات و زمینه در این سطح از گوش دادن دریافت می شود.

برای ارزیابی واقعی برخوردها، گفتگوها و زندگی خود، سعی کنید در سطح 3 گوش دهید. شما به داستانی فکر نمی کنید که بتواند داستان آنها را بالاتر ببرد. شما قطع نمی کنید این بدان معنی است که شما با گوش، چشم و حواس شهودی خود گوش می دهید. شما در سطحی گوش می دهید که می توانید آنچه را که شنیده و حس کر
ده اید برای شخص پخش کنید.

گوش دادن در این سطح، دنیایی از فرصت ها را باز می کند. چیزی را می آموزید که در غیر این صورت نداشتید. شما عمیقاً با خودتان و/یا با دیگران ارتباط برقرار می کنید.

ساکت باشید- سکوت به شما این فرصت را می دهد که از نظر جسمی و روحی استراحت کنید. این به بهبود حافظه، کاهش استرس، آرامش، خلاقیت، تقویت عملکرد مغز، خودآگاهی و تفکر کمک می کند.

شهامت می‌خواهد... تحمل دردهای تند کشف خود به جای تحمل درد کسل‌کننده ناخودآگاهی که تا پایان عمر ادامه دارد.» Factory reset PlayStation 4

- ماریان ویلیامسون (بازگشت به عشق: تأملاتی در مورد اصول "یک دوره معجزه")

Comments

Popular posts from this blog

Factors affecting attractiveness

self-awareness